söndag 10 maj 2009

Denna djungel av produkter och åsikter om vad som är bäst för ens hud.

Ja, vad skall man egentligen säga. Jag har de sista dagarna koncentrerat mig på åsikter och råd från "skönhetspolisen" Paula Begoun. Mycket därför att jag tycker hon verkar ha vettiga saker att säga vad det gäller "våra" skönhetsmedel. Många har stor respekt för henne och hennes kunskaper och så hade ju inte fallet varit om hon pratade i "nattmössan".


Men sen samtidigt så verkar inte ex Decleor fått så högt betyg av henne och jag som har sådan problemhy finner en del av deras produkter riktigt tillfredsställande. Hon har testat 2 produkter, enligt informationen på henne sida och vad det gäller dom så skulle denna serien inte innehålla mer än olja, vax och dofter.


De produkter jag provat och som jag verkligen är supernöjd med är följande:





Detta är ett rengöringsvatten och som man inte behöver skölja av med vatten. Den återfuktar även huden, vilket är bra om man har väldigt torr hud.

















Jag har även väldigt feta partier i ansiket och har även användt mig av denna dagkräm som verkligen håller huden matt.


















Jag får ofta små s.k finnar men om jag använder mig av denna som en nattkräm så är dom nästan helt borta dagen efter. Det är inte bara min uppfattning utan även andra i min bekantskapkrets har användt denna och är verkligen super nöjda.




-----------------------------------------------------------------------------

This jungle of products and opinions about what is best for your skin.

Yes, what can one possibly say. I have the last days focussed on the views and advice from the "beauty police" Paula Begoun. Much because I think she seems to have sensible things to say when it comes to "our" cosmetic. Many have great respect for her and her skills and so had not been the case if she talked of the "night cap".

But then, while it seems not ex Decleor been so highly of her and I having such problemskin find some of their products are really satisfactory. She has tried the 2 products, according to the information on her page and when it comes to them, so this series would not contain more than oil, wax and fragrances.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar