fredag 8 maj 2009

Den smarta vägen till vacker hy..

"Smink och skönhetspolisen" Paula Begoun slog igenom i början av 2000-talet med den ovanligt tjocka hudvårdsbibeln " Don´t go to the Cosmetic Counter without me" på hela 1362 sidor. I den kan man hitta alla kända hudvårdsmärken, ingredienser och recensioner av minsta lilla produkt som kan tänkas få plats i en necessär. Boken uppdateras varje år och har sålt i ca 1 miljon exemplar

Hennes inflytande gör henne till sminkproducenternas skräck, för dissar hon en produkt så kan man nästan lägga ner verksamheten. Hon är nästan kultförklarad i sitt hemland Usa.

Enligt Paula så finns det inga mirakelkrämer och dyra krämer behöver inte vara bättre än billiga. Hon tar bestämt avstånd från kändisprodukter och kulten som uppkommer när man får reda på vilken produkt stjärnorna använder. Många tror automatiskt att stjärnorna är vackra bara för att dom använder just den produkten, vilket så inte är fallet skriver hon.

På sin hemsida tipsar hon om bland annat tre saker att tänka på när man köper hudvårdsprodukter.
* Lär dig vad de olika ingredienserna gör med huden och kolla sen produkternas innehållsförteckning. Tänk också på att naturliga produkter behöver inte vara bättre för huden än syntetiska.
* Tro inte på alla forskningsrapporter och tabeller för kosmetikabranschen är en riktig ljugarbransch.
* En billig produkt behöver inte vara sämre än en dyr.
--------------------------------------------------

"Make-up and beauty police" Paula Begoun penetrated in the early 2000s with the unusually thick skin bible "Do not go to the Cosmetic Counter Without Me" to the entire 1362 pages. In it you can find all known skin care brands, ingredients, and reviews of every little product that might fit into an small box. The book is updated each year and has sold about 1 million copies

Her power allows her to make up the producers of horror, for she diss a product you can almost close the business. She is almost cult declared in his home country the United States.

According to Paula, there are no miracle creams and expensive creams do not need to be better than cheap. She takes rejects celebrity and the cult that arise when you know the product using the stars. Many people automatically think that the stars are beautiful just because they are using that product, which is not the case, she writes.

On its website telling her about including three things to consider when buying skincare products.
* Learn what the various ingredients do with the skin and then check their contents. Remember that natural products do not need to be better for your skin than synthetic.
* Do not believe all the research reports and tables for the cosmetics industry is a real lying branch.
* A cheap product is not necessarily worse than an expensive.

De senaste testade produkterna

Posted by Picasa